Usein kysytyt kysymykset

Olemme koonneet listan kysymyksistä, joita kohtaamme usein työssämme. Toivottavasti löydät vastauksen kysymykseesi. Jos kuitenkin käy niin, että et saanut vastausta kysymykseesi, otathan yhteyttä suoraan meihin.

Miksi asiakas on tärkeä?

Asiakas on yrityksessä se, joka tuo rahan sisään yritykseen. Siksi asiakkuuteen on hyvä panostaa, ja asiakkaasta kannattaa välittää. Tiivistettynä ilman asiakasta ei ole liiketoimintaa.

Miksi asiakastyytyväisyys on tärkeää?

Nykypäivänä toimittajan vaihtaminen on helpompaa kuin koskaan ennen. Olemalla asiakaskeskeinen tiedät mitä asiakkaasi haluavat. Mittaamalla asiakastyytyväisyyttä tiedät millä osa-alueella menee hyvin ja missä osa-alueessa yritykselläsi on kehitettävää.

Miten asiakkuuden kehittäminen onnistuu?

Toimitamme sinulle yksityiskohtaisen raportin asiakkaistasi, josta käy ilmi mistä asiakkaasi pitävät ja mihin he kaipaavat muutosta. Avullamme asiakkuuden kehittäminen ja johtaminen on toimintaa varmalta pohjalta. Sinun vastuullesi jää ainoastaan tehdä päätös toimia tiedon pohjalta.

Mitä minun tulee tietää asiakkaistani?

Asiakaskokemuksen kannalta on hyvä tietää niin kutsuttua “asiakaskohtaista small dataa” mahdollisimman paljon. Kun tiedät mitä, miten ja milloin asiakas mitäkin tarvitsee, niin yrityksesi on menestyvällä polulla. Small datalla tarkoitamme mahdollisimman tarkkaa ja pientä yksityiskohtaa asiakkuudessa.

Miten johtaa asiakaskokemusta?

Uskomme sanontaan: “ainoastaan sitä, jota mitataan, voidaan johtaa”. Eli kun mittaat asiakastyytyväisyyttäsi ja selvität asiakkaasi tarpeita, voit johtaa yrityksesi asiakaskokemusta.

Miten kehitän liiketoimintaani?

Asiakaskeskeinen yrityksen johtaminen sekä asiakaslähtöinen liiketoiminnan kehittäminen on päätöksentekoa, jonka pohjana ovat aina asiakkaan toiveet sekä tarpeet, paitsi jos sinulla on olemassa asiakkaalle parempi ratkaisu. Kun saat idean, tutki sen toimivuutta. Kun tiedät asiakkaan haluavan tiettyä tuotetta, tarjoa sitä hänelle. Kun asiakas kaipaa muutosta, mahdollista se hänelle.

Miksi ulkoistaa asiakastutkimus?

Olemme huomanneet neutraalin osapuolen tekemän haastattelun olevan asiakkaamme asiakkaallekin helppoja tilanteita, sillä näin heidän ei tarvitse pelätä sanomisiaan. Lisäksi yrityksesi voi panostaa omaan ydinliiketoimintaansa, jolloin myös aikaa säästyy. Ulkoisella asiakastutkimuksella siis tutkimustulokset ovat luotettavampia, ja yritys säästää omaa aikaansa.

Saako teiltä asiakastutkimukset Kuopion ulkopuolelta?

Uskomme, että jokainen yritys haluaa kehittää asiakkuuksiaan, ja sitä kautta myös myyntiään enemmän asiakaslähtöiseksi. Olemme aloittaneet liiketoimintamme Kuopiossa, mutta haluamme tarjota laadukasta palveluamme myös muualle Suomeen.

Miten saan lisämyyntiä?

Olemme huomanneet, että lukuisilla yrityksillä palvelu/tuotekategoria on hyvinkin laaja, mutta valitettavasti asiakkaat eivät ole tietoisia näistä kaikista. Laajan palvelu/tuotetarjoaman lisäksi on hyvä selvittää asiakkaalta mitä hän tarvitsee, ja miten hän haluaa tehdä kauppaa kanssasi.

On myös mahdollista, että yrittäjä on urautunut, jolloin hän olettaa asiakkaan tilaavan haluamansa tuotteet/palvelut. Olemme kuitenkin saaneet lukuisia palautteita siitä, että asiakkaat haluaisivat heille tarjottavan nykyisiä tai uusia tuotteita aktiivisemmin. Aktiivinen tarjoaminen on avain myynnin kehitykseen. Kun tarjoaminen tehdään asiakkaan haluamalla tavalla, on myynti aina tervetullutta.

 

Onko sinulla mielessäsi jokin kysymys, jonka haluaisit esittää meille? Kysy tästä: